МЕТОДИЧНА РОБОТА |
|
|
НА ДОПОМОГУ УЧНЕВІ |
|
|
ПІСЛЯ УРОКІВ |
|
|
Пошук |
|
|
|
Хімічна формула
[ Викачати з сервера (11.41 Mb)
]
| 06.12.2014, 23:41 |
УРОК 11
Тема. Хімічні формули речовин.
Цілі уроку: закріпити знання учнів про хімічний елемент, хімічну символіку; закріпити знання учнів про прості та складні речовини; навчити записувати хімічні формули простих і складних речовин, використовуючи хімічні символи та індекси;навчити читати хімічні формули речовин,навчити визначати якісний і кількісний склад простих та складних речовин;навчити використовувати поняття «хімічна формула»; «індекс»; «коефіцієнт»,повторити матеріал попередніх уроків;розвивати логічне мислення,розвивати вміння та навички:працювати з періодичною системою хімічних елементів,узагальнювати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки.
Тип уроку: урок - подорож.
Методи і методичні прийоми:
- словесний (бесіда, розповідь, робота з підручником, опорними схемами, періодичною системою хімічних елементів, складання опорного конспекту),
- наочний (демонстрація наочності),презентація
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, опорні схеми, схема опорного конспекту, навчальна таблиця 2.
Базові поняття та терміни: хімічна формула, якісний склад, кількісний склад, індекс, коефіцієнт.
«...Хімічні формули говорять хімікові цілу історію речовини».
Д.І. Менделєєв.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Я запрошую вас здійснити подорож на острів « Хімічна формула». Але капітан Джек Горобець набере в свою команду лише досвідчених моряків.( слайд 2). Робота з тестовими завданнями(тест 1)
Слайд 3 Розподілити метали та неметали.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Добре команда сформована, вирушаємо у подорож ( оголошення теми та мети уроку, завдання)
Слайд 5
Так, дійсно в світі існує велика кількість мов українська, російська, німецька, англійська. Кожна з них потрібна людині для спілкування. Однією з цих мов є хімічна мова, якою спілкуються всі хіміки світу. Кожна з мов має свої літери, хімічна мова – символи. Літери утворюють слова, символи – хімічні формули. Слова – речення, формули – хімічні рівняння. Тож ми повинні з вами навчитися спілкуватися один з одним хімічною мовою, а для цього нам треба навчитися складати хімічні формули, їх читати, розуміти їх суть.
Д.І. Менделєєв зазначав, що «...хімічні формули говорять хімікові цілу історію речовини». Чи дійсно це так? Чи мають сенс його слова?На ці питання ми повинні знайти відповідь під час вивчення нового матеріалу. Тож будьте уважні на уроці. ( Оголошення теми та мети уроку)
Існує багато різних мов, як ви вважаєте яка мова буде на цьому острові? ( хімічна)
Наше завдання навчитися говорити цією мовою. слайд 6
Хімічна формула – це умовний запис складу речовини за допомогою хімічних символів та індексів.
Індекс – цифра, що стоїть у правому нижньому куті і позначає кількість атомів
Коефіцієнт – цифра, що стоїть перед хімічною формулою і позначає кількість молекул або окремих атомів
? Що означає запис? Що можете сказати про склад цієї речовини? Слайд 7
2. Хімічний склад речовини.
Що показує хімічна формула? (Розповідь вчителя. Робота з підручником мал.8.3, ст. 70).
Кожна хімічна формула характеризує хімічний склад речовини, а саме:
- атоми яких хімічних елементів входять до складу молекули речовини – це якісний склад речовини,
- скільки атомів кожного хімічного елемента входить до складу речовини – це кількісний склад речовини.
Формула, яка характеризує хімічний склад речовини називається молекулярною чи брутто – формулою. (Учні складають опорний конспект).
Висновок За хімічною формулою можна визначити якісний і кількісний склад речовини.
Щоб вибратися із ями треба охарактеризувати речовини( робота по ланцюжку) сходи. Поясніть запис: СО, СО2, Н2СО3
Учні читають хімічну формулу, визначають склад. Вказують індекси.
Запам’ятай! Речовини, молекули яких завжди двохатомні
Кисень- бром-
Водень- фтор -
Азот – йод-
Хлор -
Морський бій (Робота з таблицею). Слайд
Учні обирають кому задати запитання ( називає координати):
1.Проста чи складна речовина
2. Визначають якісний та кількісний склад ( слайд 10 )
Завдання 3
Поясніть запис: 5 СО2, 5SО2, 3О2, 3О, 10Н Слайд 11)
ІV. Узагальнення та закріплення знань.
Виконання тестового завдання ( взаємоперевірка)
Завершити речення
- На сьогоднішньому уроці я дізнався……….
- Я навчився……………
- Мені сподобалося…………….
- Найбільше я запам’ятав……….
V. Підведення підсумків уроку.
VІ. Домашнє завдання
- Опрацювати матеріал підручника § 8, ст. 68-72, конспекту.
- Виконати завдання 7,9 письмово,
- Творче завдання Виписати із етикетки із мінеральної води формули багатоатомних йонів.
- Повторити матеріал попередніх уроків.
|
Категорія: Уроки 7 клас | Додав: Химичка
|
Переглядів: 1469 | Завантажень: 61
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
НАОЧНІСТЬ |
|
|
ВПЕРЕД ДО УСПІХУ! |
|
|
ЗВІРЕМО ЧАС |
|
|
Вхід на сайт |
|
|
|