Вівторок
23.04.2024
09:11
Ви увійшли як Гість
Група "Гости"Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя хімії
 Яремко Тетяни Сергіївни
Головна Мій профіль Реєстрація ВихідВхід
Каталог файлів »
МЕТОДИЧНА РОБОТА

НА ДОПОМОГУ УЧНЕВІ

ПІСЛЯ УРОКІВ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Методичний портал Електронний підручник. Основи хімії. Журнал "Хімія і Життя" Хімія. Все для вчителя. Великі хіміки Реферати з природничих наук

Пошук

Головна » Файли » Уроки » Уроки 7 клас

Хімічна формула
[ Викачати з сервера (11.41 Mb) ] 06.12.2014, 23:41
УРОК 11
Тема. Хімічні формули речовин.
Цілі уроку: закріпити знання учнів про хімічний елемент, хімічну символіку; закріпити знання учнів про прості та складні речовини; навчити записувати хімічні формули простих і складних речовин, використовуючи хімічні символи та індекси;навчити читати хімічні формули речовин,навчити визначати якісний і кількісний склад простих та складних речовин;навчити використовувати поняття «хімічна формула»; «індекс»; «коефіцієнт»,повторити матеріал попередніх уроків;розвивати логічне мислення,розвивати вміння та навички:працювати з періодичною системою хімічних елементів,узагальнювати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки.
Тип уроку: урок - подорож.
Методи і методичні прийоми:
  • словесний (бесіда, розповідь, робота з підручником, опорними схемами, періодичною системою хімічних елементів, складання опорного конспекту),
  • наочний (демонстрація наочності),презентація
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, опорні схеми, схема опорного конспекту, навчальна таблиця 2.
Базові поняття та терміни: хімічна формула, якісний склад, кількісний склад, індекс, коефіцієнт.
«...Хімічні формули говорять хімікові цілу істо­рію речовини».
Д.І. Менделєєв.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Я запрошую вас здійснити подорож на острів « Хімічна формула». Але капітан Джек Горобець набере в свою команду лише досвідчених моряків.( слайд 2). Робота з тестовими завданнями(тест 1)
Слайд 3 Розподілити метали та неметали.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
 Добре команда сформована, вирушаємо у подорож ( оголошення теми та мети уроку, завдання)
Слайд 5
Так, дійсно в світі існує велика кількість мов українська, російська, німецька, англійська. Кожна з них потрібна людині для спілкування. Однією з цих мов є хімічна мова, якою спілкуються всі хіміки світу. Кожна з мов має свої літери, хімічна мова – символи. Літери утворюють слова, символи – хімічні формули. Слова – речення, формули – хімічні рівняння. Тож ми повинні з вами навчитися спілкуватися один з одним хімічною мовою, а для цього нам треба навчитися складати хімічні формули, їх читати, розуміти їх суть.
Д.І. Менделєєв зазначав, що «...хімічні формули говорять хімікові цілу істо­рію речовини». Чи дійсно це так? Чи мають сенс його слова?На ці питання ми повинні знайти відповідь під час вивчення нового матеріалу. Тож будьте уважні на уроці. ( Оголошення теми та мети уроку)
Існує багато різних мов, як ви вважаєте яка мова буде на цьому острові? ( хімічна)
Наше завдання навчитися говорити цією мовою. слайд 6
Хімічна формула – це умовний запис складу речовини за допомогою хімічних символів та індексів.
Індекс – цифра, що стоїть у правому нижньому куті і позначає кількість атомів
Коефіцієнт – цифра, що стоїть перед хімічною формулою і позначає кількість молекул або окремих атомів
? Що означає запис? Що можете сказати про склад цієї речовини? Слайд 7
2. Хімічний склад речовини.
Що показує хімічна формула? (Розповідь вчителя. Робота з підручником мал.8.3, ст. 70).
Кожна хімічна формула характеризує хімічний склад речовини, а саме:
  • атоми яких хімічних елементів входять до складу молекули речови­ни – це якісний склад речовини,
  • скільки атомів кожного хімічного елемента входить до складу речовини – це кількісний склад речовини.
Формула, яка характеризує хімічний склад речовини називається молекулярною чи брутто – формулою. (Учні складають опорний конспект).
Висновок За хімічною формулою можна визначити якісний і кількісний склад речовини.
Щоб вибратися із ями треба охарактеризувати речовини( робота по ланцюжку) сходи. Поясніть запис: СО, СО2, Н2СО3
Учні читають хімічну формулу, визначають склад. Вказують індекси.
Запам’ятай! Речовини, молекули яких завжди двохатомні
Кисень-                                       бром-
Водень-                                           фтор -
Азот –                                               йод-
Хлор -
Морський бій (Робота з таблицею). Слайд 
Учні обирають кому задати запитання ( називає координати):
1.Проста чи складна речовина
2. Визначають якісний та кількісний склад ( слайд 10 )
Завдання 3
Поясніть запис: 5 СО2, 5SО223О, 10Н Слайд 11)
ІV. Узагальнення та закріплення знань.
Виконання тестового завдання ( взаємоперевірка)
Завершити речення
  1. На сьогоднішньому уроці я дізнався……….
  2. Я навчився……………
  3. Мені сподобалося…………….
  4. Найбільше я запам’ятав……….
V. Підведення підсумків уроку.
VІ. Домашнє завдання
  • Опрацювати матеріал підручника § 8, ст. 68-72, конспекту.
  • Виконати завдання 7,9 письмово,
  • Творче завдання Виписати із етикетки із мінеральної води формули багатоатомних йонів.
  • Повторити матеріал попередніх уроків.
Категорія: Уроки 7 клас | Додав: Химичка
Переглядів: 1469 | Завантажень: 61 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
НАОЧНІСТЬ

ВПЕРЕД ДО УСПІХУ!
Вперед, до творчих успіхів!

ЗВІРЕМО ЧАС

КОРИСНІ САЙТИ
МОН України Освіта.UA Педпресса Центр оцінювання
Журнал
Основа
Хімічний каталог
Алхімік Вікіпедія

Конкурси
гелиантус

Вхід на сайт